יום שלישי, 21 במאי 2019

ההבדלים בין קמפיין חברתי וקמפיין מסחרי


ההבדלים בין קמפיין חברתי וקמפיין מסחרי: 

קמפיין פרסום זהו פרסום שמטרתו היא אינה למכור או לשווק מוצר כלומר אין כוונה לרווח כספי אלא פרסום שמאחוריו עומד גוף ציבורי , ממשלתי או חברתי אחר שמטרתו היא להעביר ערכיות , חינוכיות והתנהגויות של תרומה לקהילה או לטובת אספקת מידע חיוני לציבור ולרוב קמפיין חברתי מציג בעיה כלשהי שהמודעות אליה נמוכה והמטרה היא להעלות את המודעות ולחשוף את הבעיה ולגרום לשינוי חברתי .
לעומת זאת קמפיין מסחרי זהו פרסום שמטרותיו הן מסחריות , רווחיות. ומאחורי הקמפיין המסחרי עומד גוף פרטי או מסחרי שמטרותיו היחידות זה רווח כספי ומסחריות ובהתאם למדרג ההשפעות.

וישנו הבדל בין שני סוגי הקמפיינים הללו מכיוון שבקמפיין חברתי ישנה מטרה שהיא רווח ערכי וחינוכי לדוגמא #לשוןהרעלאמדבראליי או #Metoo וכדומה ומטרתן הן להעביר חינוכיות וערכיות ולהעשיר אותנו . מנגד יש את הקמפיין המסחרי שמטרתו זה רווח כספי . לדוגמא קמפיין של חנות או רשת מסויימת לדוגמא דלתא ... מטרת הפרסום היא שיווק ורווח כספי והרצון שלהם זה לשווק מוצרים שלהם ולא להעביר לנו ערכיות כלשהי .
ומכאן ניתן לראות שההבדלים באים לידי ביטוי במטרות הרווח של כל אחד מסוגי הקמפיינים מבחינת הערכיות או השיווקיות .

דוגמא קמפיין חברתי:

לשון הרע לא מדבר אליי , דרום שחור....
דרום שחור
דרום שחור 2
דרום שחור 3

דוגמא קמפיין מסחרי:

דלתא , קסטרו , רנואר ....
דלתא - מאצ'תונים ספורט
דלתא - מאצ'תונים ספורט 2דלתא- מאצ'תונים ספורט 3

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה