יום רביעי, 11 בספטמבר 2019

הספורט בתקשורת

הספורט בתקשורת -

(הקדמה ) -כיום ,הספורט הוא ענף הפנאי הפופולרי ביותר בעולם אשר מעסיק המון אנשים ומשמש עבורם כתחביב בחיי היום יום . כמו מגוון תחומים שונים גם תחרויות ספורט הן תחום מעורר עניין , מושך ובמיוחד לשידורי הטלוויזיה , הרדיו , העיתונים וכדומה ... 
בערוצי הספורט השונים מוצגים לנו מגוון תחרויות ,משחקים וביניהם משחקי כדורגל , אליפויות , אולימפיאדות , משחקי טניס ועוד המון תחומים שונים המשודרים בשידור חי ויעילים לרייטינג ויוצרים עניין , דרמה ורגשות שונים תוך כדי צפייה.
מפאת זאת שהספורט מהווה חלק בלתי נפרד , מהנה ומעניין בקרב המון אנשים בעולם אנשי התקשורת  מנצלים את כך שעיתונות הספורט משמשת ככלי שיווקי מרכזי בעל כוח רב  גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה פוליטית ואותם אנשי התקשורות מפרסמים כתבות , חברות , חנויות , משחקים ועוד , אשר זוכים לאחוזי רייטינג גבוהים שבזכותם מרוויחים כסף ומשווקים את מוצריהם ובעצם מרוויחים לא מעט .
ובנוסף יוצרים קשרים לאומיים שונים וזוכים לחשיפה בקהל הרחב בין אם זה בארץ ובין אם בעולם כולו .


הקשר בין ספורט לכלכלה - 

 הספורט הינו תחביב נפוץ מאוד בעולם כולו , עם השנים הספורט התפתח והתקדם והפך להיות תופעה תרבותית אשר צברה כוח רב במיוחד מבחינה כלכלית .
וניתן לראות את הקשר בין הספורט לכלכלה שהחל כתחביב אצל המון אנשים בעולם והפך לכלי שיווקי מרכזי שבעצם מהווה לאנשי תקשורת רבים מקור הכנסת כספים רבים בכך שבאמצעות התקשורת (שידורי הטלוויזיה , הרדיו העיתונים וכו...) אנשי תקשורת ואנשים פרסומיים מגיעים לפרסם ולשווק מוצרים שונים בשידורי הטלויזיה על ידי מיתוג חולצות , בקבוקים , משטחי מגרשים ועוד שבעצם משפיעים על כל האנשים הצופים במשחקים ובתחרויות השונות ואותם המפרסמים זוכים לפרסום עצום אשר מקנה להם רייטינג גבוה ורווח כלכלי אדיר ולרוב מרוויחים סכומים גדולים על ידי פרסומות שונות במהלך שידורים חיים וכדומה ויתרה מזאת ניתן להרוויח גם בזכות קניית ומכירת זכויות לשידורים בהם מתקיימים אירועי הספורט שונים  . ולמשל כאשר באולימפיאדה מוצגות חברות שלקחו חסות על ביגוד , שלטים מסביב למגרש על המגרש וכדומה בעצם זוכים ברווח כלכלי עצום מכיוון שהאולימפיאדה היא אחת התחרויות הגדולות העולמיות ושזוכה לחשיפה הגדולה ביותר .
ובנוסף הספורט משמש כפרסום בין לאומי אשר עשוי למשוך תיירים מרחבי העולם שתורמים להכנסות כספיות למדינה וקידום עסקים ומותגים שונים .
ומכאן ניתן להבין את הקשר שיש בין הספורט לכלכלה והשפעותיהם אחד על השני.


כתבה -

https://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3770064,00.html

בכתבה שבחרתי להציג ניתן לראות את הקשר של הכלכלה לספורט באופן ברור .
על פי הכתבה נערך מחקר שביצעה יפעת מחקרי מדיה, בנק הפועלים שבעצם הבנק הזה הוא מעניק החסות לנבחרת העתודה בכדורסל .
בזכות אותו הפרסום הבנק זכה לחשיפה בשווי 830 אלף שקל במהלך האליפות ששודרה בתקשורת בערוצי הספורט ובאינטרנט.
״הופעת החסות של הבנק בחזית חולצת הנבחרת היתה המיקום הבולט שהיווה כמעט 45% מהחשיפה הכללית.״
ועל פי הכתוב בכתבה אנו יכולים להבחין שבנק הפועלים הם לוקחי החסות כלומר הם המפרסמים שמטרתם לשווק ולקדם את האינטרסים שלהם , את החברה שלהם ובעצם להרוויח על ידי התקשורת באמצעות מיתוג , שילוט וכדומה .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה